סגירה

גיפט קארד: הפתרון הטכנולוגי לניהול והפצת מתנות בעידן הדיגיטלי

זה לא מפתיע אף אחד שהגיפט קארד (כרטיסי מתנה) הפך לכלי חשוב ומבוקש בתחום הרווחה והנאמנות הארגונית. עם התקדמות הטכנולוגיה, הכרטיסים הללו נהפכו להרבה יותר ממוצר פיזי, והם כוללים מגוון רחב של תכונות טכנולוגיות המאפשרות ניהול והפצה יעילים ונוחים. מאמר זה יעסוק בהיבטים הטכנולוגיים של הגיפט קארד, הממשקים הקיימים בחברות המייצרות כרטיסים אלה והמורכבויות הטכנולוגיות והאדמיניסטרטיביות בניהול גיפט קארד.




אילוסטרציה של קוביות מחוברות בשרשרת כשעל כל קובייה תמונה של מנעול
תמונה מ-
Shutterstock

 

ממשקים ומערכות

על פניו גיפט קארד הוא כיף טהור, מקבלים, מממשים ונהנים, אבל מאחורי הקלעים צריכים לעבוד בהרמוניה מספר מערכות וממשקים על מנת שלקוחות הקצה יחגגו. הגיפט קארד כמו שאנחנו מכירים אותו היום הוא גלגול של תווי המתנה של פעם, שהיו עשויים נייר, ואם הזמן עברו מספר שינויי צורה. התמורות שחלו בכרטיסי המתנה הביאו לשינויים במערכות הדרושות לניהול, הפצה ופדיון ההטבות, להלן חלק מהממשקים הדרושים:

מערכת ניהול כרטיסים: מערכת זו מאפשרת לחברות לעקוב אחר הנפקת הכרטיסים, מעקב אחר יתרות ופעולות הכרטיסים, ותפעול שוטף של הכרטיסים. מכיוון שהכרטיסים האלה שווים כסף על המעקב והניהול להיות מדוקדק וחף מטעויות, על אחת כמה וכמה כשמדובר בכרטיסים בהם ניתן לממש חלק מהסכום ולשמור חלק בכרטיס למימוש עתידי.

פלטפורמת רכישה מקוונת: חנויות אינטרנטיות המציעות רכישה של גיפט קארד אונליין, מציעות לרב גם מגוון אפשרויות הפצה, נראות והקדשה אישית. באתרים של חברות המתמחות במתנות דיגיטליות יש הפרדה בין רכישה ללקוחות פרטיים, הרוכשים מתנה למשפחה, חברים וכולי, ובין רכישה ללקוחות עסקיים אשר מבצעים רכישה גדולה על מנת לחלק לעובדים או לקוחות. ההבדל בין הלקוחות הפרטיים ללקוחות העסקיים הוא בכמות ולעיתים גם בסוג ההטבות הזמינות.

מערכת אבטחה: המערכת כוללת טכנולוגיות להצפנת מידע, אימות משתמשים וניטור פעילות חשודה כדי להבטיח את בטיחות הכרטיסים. מכיוון שכרטיסים טעונים בכסף על מערכות המידע להיות בטוחות ולעמוד בסטנדרטים מחמירים. ישנם חברות מקצועיות שמטרתן לבחון את מערכות האבטחה של בסיסי הנתונים ולתת חותמת למפיץ שעומד בתנאים ההכרחיים שיציג באתר הסחר, כך שלקוחות יוכלו לדעת היכן הכסף שלהם בטוח.

ממשק API: כמות הלוקחות, בתי העסק והכרטיסים עצמם מחייבים התקשרות של מערכות רבות. ממשק API איכותי מאפשר אינטגרציה עם מערכות רבות, כמו מערכות הנהלת חשבונות או מערכות CRM, לשם ניהול יעיל יותר של כל הנתונים והלקוחות.

 

מורכבויות וקשיים

מעבר למערכות וממשקים, ניהול גיפט קארד דורש תכנון קפדני ופתרון בעיות טכנולוגיות ואדמיניסטרטיביות רבות. כרטיסי המתנה טעונים בכסף ולכן על ניהול הכרטיסים להיות מדויק וחף מטעויות. חלק מהמורכבויות העיקריות כוללות:

אבטחת מידע: הבטחת מידע הלקוחות והכרטיסים מצריכה טכנולוגיות מתקדמות להצפנה ואימות, כמו גם ניהול סיכונים וניטור פעילות חשודה. לצערנו אנחנו לא חיים בעולם מושלם וניסיונות הונאה וגניבת פרטים הם חלק מהשגרה בעולם הדיגיטלי, ולכן על חברות שמנהלות כרטיסי מתנה ומתעסקות בכסף של אנשים להיות ערניות כל הזמן ולעקוב אחר ניסיונות הונאה.

ניהול יתרות: ניהול תקין של יתרות הכרטיסים מחייב מעקב בזמן אמת אחר כל הפעולות והיתרות של הכרטיסים כדי למנוע תקלות ולאפשר שירות לקוחות יעיל. על אחת כמה וכמה כשמדובר בכרטיסי מתנה שניתן לממש במספר בתי עסק שונים, על מנת שיוכלו הלקוחות לתכנן את השופינג שלהם ולהנות מהכרטיס מבלי להיות מופתעים.

תחזוקה ועדכונים: מערכות ניהול הכרטיסים דורשות תחזוקה ועדכונים שוטפים כדי לשמור על יעילותן ובטיחותן. זה כולל עדכוני תוכנה, תיקוני באגים ושדרוגים טכנולוגיים. הטכנולוגיה לא מפסיקה ולהשתפר ועל כן גם כל המערכות סביב המוצר להתקדם בהתאם. אם בעבר כרטיסי מתנה היו נשלחים רק במייל, היום כשכולם מתקשרים בוואצאפ, כל ספק כרטיסי מתנה שמכבד את עצמו דואג שלקוחותיו יוכלו לשלוח ולקבל מתנות באפליקציה. אך לא רק הטכנולוגיה משתנה, גם בתי עסק נפתחים ונסגרים כל הזמן, מסעדות קמות ונופלות, אטרקציות נפתחות ונסגרות עונתית. לכן, כרטיסי המתנה צריכים להתעדכן בהתאם לשוק. מערך הבק-אופיס והסחר צריכים להביא בתי עסק חדשים וטרנדים ולדאוג להוריד בתי עסק לא רלוונטיים כדי למנוע את עוגמת הנפש של הלקוחות.

 

תהליך העבודה

הטכנולוגיה מאחורי גיפט קארד היא מורכבת ומשלבת מספר מערכות שונות כדי ליצור פתרון שלם ויעיל. אם בעבר כרטיסי מתנה היו מגיעים בצורת תלושי נייר, היום הם מגיעים בלינק ישירות לנייד ולכן מספר המערכות הטכנולוגיות בתחום גדל משמעותית. תהליך העבודה כולל:

הנפקה: כאשר לקוח רוכש גיפט קארד, המערכת יוצרת כרטיס דיגיטלי עם קוד ייחודי המאוחסן במסד נתונים מאובטח. הקוד מהווה את הנתיב לכסף הטעון וכך ניתן לנתר תנועות בכרטיס בזמן אמת.

אימות וניהול יתרות: כאשר הכרטיס מופעל או נפדה, המערכת מאמתת את הקוד ומוודאת שהוא תקף ושקיימת בו יתרה למימוש. העדכון במערכות השונות נעשה בזמן אמת, כל הזמן, על מנת שהלקוחות יוכלו להנות מהכרטיס שלהם בחופשיות במספר בתי עסק שונים.

שירות לקוחות: מערכות שירות לקוחות מאוחדות מאפשרות ללקוחות לבדוק יתרות, להפעיל כרטיסים מחדש ולטפל בבעיות שונות. חברות המפיצות כרטיסי מתנה מקבלות פניות ממספר גורמים שונים, לקוחות קצה שיש בידם גיפט קארד, ארגונים שרוצים לרכוש או בתי עסק שעובדים עם הכרטיס, לכל פנייה אופן טיפול שונה ועל מערך שירות הלקוחות להיות מסוגל לטפל בכולן.

 

איך בוחרים ספק?

מגוון המערכות הטכנולוגיות והאדמיניסטרטיביות שכרוחות בלנהל ולהפיץ כרטיסי מתנה מדגישים את הצורך לבחור חכם כשמדובר בספק מתנות. מאחר שהרב נעשה מאחורי הקלעים, לא ניתן לראות ולהתרשם כהלכה, אז מה כן כדאי לחפש בספק:

מקצועיות ואמינות: חברה עם ניסיון מוכח בתחום תבטיח ניהול יעיל ואמין של הכרטיסים, תוך שמירה על אבטחת מידע ובטיחות הלקוחות.

תמיכה טכנית: חברות מנוסות מספקות תמיכה טכנית מקיפה, הכוללת פתרון בעיות בזמן אמת, עדכוני מערכת ותחזוקה שוטפת.

שירות לקוחות מתקדם: שירות לקוחות מקצועי וזמין שמאפשר ללקוחות לטפל בכל בעיה או בקשה במהירות וביעילות.

חדשנות והתאמה לצרכים משתנים: חברות בעלות ניסיון בתחום נוטות להציע פתרונות חדשניים ועדכניים, המותאמים לצרכים המשתנים של הלקוחות והשווקים.

סיכום

גיפט קארד זה כלי חשוב ומתקדם בתחום המתנות, המשלים את הצורך במתן פתרונות גמישים ונוחים ללקוחות ולעסקים. הטכנולוגיות המתקדמות שמאחורי ניהול והפצת הכרטיסים מאפשרות לא רק הנפקה ומימוש יעילים, אלא גם אבטחת מידע מתקדמת וניהול שוטף של יתרות הכרטיסים. בחירת חברה עם ניסיון בתחום היא הכרחית להבטחת איכות השירות והבטיחות של הלקוחות.