Connect with us

גננות ממליצות

הגננת מלי ורדי מהגן אנשים קטנים ברעננה ממליצה על צעצועים אהובים

אז במה משחקים הקטנים כשהם לא לידנו? המשכנו לבדוק את המתרחש בגנים, הפעם עם הגננת מלי מאנשים קטנים.

מיד כשנכנסים לגן מרגישים את האווירה המיוחדת שלו. אצל מלי ורדי, מהגן "אנשים קטנים" ברעננה, מבחינים מיד שמדובר בגן בו דואגים לגירוי ועניין של הילדים, עם סביבה עשירה בגירויים ותחושה שיש המון מה לגלות ולחקור בחצר הענקית של הגן.
במרכז החצר בולט "בית של פעם" שנותן לילדים מקום לחקור ולהפעיל את הדימיון.

מלי המליצה לנו על הצעצועים שהילדים חוזרים אליהם פעם אחר פעם:

  • פאזלים מסוגים שונים – הילדים אוהבים להרכיב פאזלים אבל חשוב מאד להתאים את הפאזל לגילו של הילד ולרמה שלו – אחרת נוצר תסכול והחוויה של הילד לא תהיה טובה. לכן מלי מוצאת שתיווך והתאמה חשובים כאן מאד. היא מקפידה רק על פאזלים תוצרת חברות מוכרות, הנושאים תו תקן ולא כאלה שעשויים לסכן את הילדים – בכל גיל.

 

  • לגו ופליימוביל – שילוב בין החלקים והדמויות של שני המשחקים הנפוצים מצליח למשוך אפילו את הילדים שבדרך כלל נמנעים מישיבה במקום וממשחק מונוטוני יותר. בגן של מלי ברירת המחדל היא לשחק בדמויות של לגו ופליימוביל ביחד והן אכן גם מאוחסנות באותו המקום. אין ספק שמדובר במשחקים איכותיים ובעלי תו תקן, כמובן שאבני הרכבה קטנות הורחקו על מנת שהילדים הקטנים יותר לא יכניסו אותן בטעות לפה. שני המשחקים מעודדים את פיתוח הדמיון ואפשר להישאב למשחק ארוך..

 

  • משחקי מסלול של כלי תחבורה – דרושה עזרה של מבוגר בהרכבה בפעמים הראשונות או הכוונה בבנייה נכונה והגיונית. לאחר מכן הילדים יכולים להמשיך במשחק לבד. המשחק בעצם מבוסס על הדמיון כי אפשר לבנות כל פעם מסלול אחר וללוות את ההתנהלות כולה בסיפור שונה. בגן של מלי יש מסלולים כאלה מעץ – חזקים, עמידים ואיכותיים מאד. הם לא נשברים ואפשר לעשות בהם שימוש לאורך זמן.
  • מקליקונים – משחק הרכבה מפלסטיק העשוי ממקלות מזוגזגים שצריך להרכיב בשיטת השתי וערב ואפשר לקבל שלל צורות, מבנים ואפילו כלי תחבורה שונים. מלי מעידה שגם הילד הפרטי שלה שהוא בן 4 אוהב מאד לשחק, לבנות, להמציא צורות או מבנים חדשים וכל פעם אוהב לבחור בצבעים אחרים. על פי ההתוויה שעל גבי הקופסא המשחק מתאים החל מגיל 4 אך בהשגחה והכוונה גם הקטנים יותר יכולים לשחק וליהנות מאד. 

המשך לקרוא
Click to comment

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גננות ממליצות

הגננת ליהי כהן, מ"הגן של לילוש" בנס ציונה, ממליצה על צעצועים אהובים

המשפחתון "הגן של לילוש" בנס ציונה של ליהי כהן מורכב מקבוצה רב גילאית של ילדים החל מגיל חצי שנה ועד שלוש שנים. מדובר במשפחתון של ממש – קבוצה קטנה – הילדים משמשים כאחים גדולים ואחים קטנים זה לזה.

 

 

ליהיא משתפת במשחקים והצעצועים שהילדים הכי אוהבים לשחק בהם:

צינורות צבעוניים

המשחק מכיל חלקים עגולים וחלולים, ישרים או בעלי זוויות שניתן לחבר אותם זה לזה וליצור הרכבות גדולות ומעניינות. הילדים מגיל שנה ממש יכולים לחבר וליצור. הם אוהבים לשחק ביחד ולחבר זו לזו הרכבות שכל אחד הרכיב. הילדים הקטנים יותר מאד אוהבים את הצורה והצבעים. והם מתעסקים בחור שמרכז הצינור ובצבעים המרהיבים.

צלליות (אורדע)

התאמה בין תמונה לצללית שלה. דומה למשחק לגו. המשחק עובד על תפיסה חזותית והבנה של תמונה או דמות הן בצעים שונים והן בשחור לבן. הילדים רואים אתגר בהתאמה מלאה ומדויקת.

מטבח צעצוע וכלי מטבח

המטבח מהווה את מוקד הפעילות בגן. בכל זמן חופשי הילדים אוהבים לגשת לפינת המטבח ולשחק, לרבות בסיום הארוחה ולאחר היקיצה משנת הצהריים. גם הקטנים ממש – מגיל חצי שנה/ שבעה חודשים יכולים לקחת חלק ולשחק במטבח בעזרת כיסא שליהיא שמה בסמוך כדי שיהיה להם נוח יותר להגיע לחלקים.

בובות כף יד

ליהיא מעבירה במפגשים הפעלות של שירים ודקלומים, הילדים אוהבים לחקות אותה ואת מה שהיא עושה. הבובות קיימות בגן כדמויות מוכרות ויש גם דמויות למשחק חופשי של הילדים.

המשך לקרוא

גננות ממליצות

גננת ממליצה: אירה מהגן קטקטים לאומנויות בצור יצחק

בגן של אירה מתמקדים בהקניית כישורי חיים. היא משתפת אותנו במשחקים שמסייעים בכך כבר בגיל צעיר

אירה שלקובר, מנהלת את הגן קטקטים לאומנויות בצור יצחק, ברוח החינוך המונטסורי. בגן מתמקדים בעבודה לימודית ומעשית על כישורי חיים – כישורי שהילדים הצעירים רוכשים כבר כעת והם יצטרכו להיעזר בהם עת יגיעו לגילאים בוגרים. בגן שתי קבוצות גיל: קבוצת ילדים עד גיל שנה וקבוצה רב גילאית הכוללת ילדים מגיל שנה עד גיל שלוש.

 

אירה מספרת על המשחקים האהודים ביותר בקרב הילדים:

  • לוח הברגה
     מורכב מברגים ואומים, ממש כמו כלי עבודה אמיתיים. יש כלים בצבעים שונים וצורות וגדלים שונים. יש ילדים שאוהבים לשחק באופן חופשי ללא נושא או הכוונה מיוחדים וחלק מהילדים מעדיפים להתאים צורות וצבעים זה לזה וכך ליצור קבוצות של אביזרים דומים. הילדים גם לומדים לבצע פעולות של התאמה, השחלה והברגה וגם מבצעים פעולות שדומות לפעולות בנייה אמיתיות.
  • השחלות – הכוונה לסוגים שונים של משחקי השחלות, כמו מגדל טבעות צבעוניות בכל מיני גדלים או השחלות של חרוזים. כל ילד יכול לבחור את אופן ההשחלה ואת רמת המשחק המתאימה לו על פי הגיל שלו, ההבנה שיש לו בתפיסת המרחב וכמובן על פי הרצון. ההשחלות מפתחות את בקשר עין – יד ואת התפיסה החזותית המרחבית של הילד.
  • מטבח – כלי המטבח אהבים ואהודים. הילדים אוהבים אותם במיוחד מפני שהם מדמים פעולות שכיחות המבוצעות בבית של כל אחד ואחד מהם. אין כמו השלכה של החיים האמיתיים יותר מאשר מטבח מאובזר ומלא בכלים.

המשך לקרוא

גננות ממליצות

הגננת דפנה פניגשטיין בן-שטרית, מהגן גנצ'יק, ממליצה על צעצועים אהובים

אין כמו גננת, שמבלה כל היום עם הילדים, כדי להמליץ על הצעצועים שהילדים הכי אוהבים ושתורמים להם יותר מהאחרים

גן ילדים הוא מקום בו שלל גירויים נפגשים במקום אחד, ובו אמורים להתחולל מספר דברים – ללמד את הילדים על החיים, לפתח אותם מבחינה מוטורית וקוגניטיבית, לספק להם עניין ולסייע להם ברכישת שפה והרחבה של אוצר מילים. כאשר מדובר בגני ילדים פרטיים המיועדים לגיל הרך מקבלות יכולות אלה משנה חשיבות ולכן כל משחק או צעצוע שהגננת בוחרת צריך להיבחר בכובד ראש ותוך השקעת לא מעט מחשבה. בסדרת פוסטים חדשה אנו משוחחים עם גננות האמונות על חינוך הילדים ושומעים מהן אילו משחקים מובילים ואהובים אצלן בגנים, תוך שימת דגש על שילוב בין חיבה וזיקה למשחק לבין היכולת ללמוד ממנו או להפיק ממנו תועלת להתפתחות האישית של כל ילד וילד.

ביקשנו מדפנה פניגשטיין בן-שטרית, גננת בגנצ'יק בחריש, המיועד לילדים מגיל 10 חודשים ועד גיל 3 שתספר לנו אילו צעצועים אהובים על הילדים בגן ואיזה ערך לימודי והתפתחותי היא רואה בהם.

"במשך היום אנחנו משחקים, שרים, צוחקים ולומדים, וכל זה בהקשבה מתמדת ובסיפוק הצרכים המנטליים והפיזיים של כל ילד וילד", מספרת דפנה. "בגנצ'יק הילדים נחשפים לחומרי יצירה שונים ומוגוונים כגון דבק, גואש ,בצק צבעי ידיים וכו'. כל אלה מקנים להם הזדמנות לגעת בלי לחשוש במרקמים שונים ,להתלכלך ולהתנסות בחווית היצירה. מגוון המשחקים בגן מפתח חשיבה הנאה ודימיון. במהלך היום יום אנו מלמדים את הילדים להיות עצמאיים ולהסתכל על הסובב אותם בדגש על חברות טובה".

ופלים 

משחק הרכבה של חלקים צבעוניים הדומים בצורתם לוופל בלגי ומכאן שמו. דפנה מוצאת שהמשחק מאד מפתח את הדמיון. יש גם חלקים של דמויות – אנשים וחיות ואביזרים משודרגים כמו גלגלים. גם הילדים הצעירים מצליחים ליצור הרכבות ומבנים מורכבים ומסובכים אך באופן כללי לדעתה המשחק מתאים החל מגיל שנתיים. דפנה סבורה שהמשחק בטוח מאד לשימוש, בעיקר עבור הילדים הקטנים. היא מעידה שהילדים הקטנים אוהבים לשחק בו משחק מופשט יותר והם לעיתים מרוכזים במנגנון הסיבוב של הגלגל והגדולים יכולים לבנות עולם דמיוני שלם מהחלקים. דפנה נותנת למשחק ציון 10 ומציינת שהוא מהנה גם עבור מבוגרים

פאזלים ממגנטים

חלקי פאזל העשויים מסול – אחד המשחקים האהובים בגן. החלקים עבים וקשיחים והילדים נהנים מאד להצמיד את החלקים לקיר. בגן יש, למשל ערכה של חלקים מהסיפור "מעשה בחמישה בלונים". יש להשגה ערכות נוספות או אריזות עם חלקים כלליים לשימוש חופשי. המשחק מתאים מגיל צעיר וכל אחד בונה בו על פי היכולות והידע שלו. המשחק בטוח למרות שהילדים הקטנים לעיתים נוגסים בחלקים ומשאירים עליהם סימני נגיסות. ציון – 9 כי עם הזמן יש בלאי טבעי.

 

צינורות

כשמו כן הוא – זהו משחק המורכב מצינורות צבעוניים באורכים שונים. יש צינורות ישרים או בעלי זווית או מחברים המאפשרים חיבור בין חלקים שונים. אפשר לעשות הרבה דברים. יש חלקים של צפצפות ואפשר ליצור כלי נגינה. מדובר במשחק העשוי מפלסטיק – לכן בדריכה עליו בטעות – החלק עלול להישבר. יחד עם זאת – דפנה מתארת משחק איכותי וטוב מאד. ציון – 9.

 

מגנטיקס

כיום כבר קיימות כמה גרסאות למשחק ואפשר לשלב בין מגנטים שיוצרו על ידי חברות שונות. מתאים לגילאים גדולים יותר, אך גם הקטנים יכולים לעשות בו שימוש על פי הבנתם ורמתם האישית. בלא מעט מקרים המשחק סוחף גם את המבוגרים ויש ניסיון אמיתי להציב אתגר ולנסות לבנות משהו מסובך ומורכב יותר ויותר כל פעם. ציון 10.

 

המשך לקרוא

הכי נצפים

זכויות שמורות ל- SWISH מבית oVerload